torsdag 30 augusti 2012

Same, same – but different


Nu är jag på jakt efter en höstig kjol som både passar till vardags samt partykvällar. Jag kikade in på bubbleroom och hittade dessa två. 



Den ena är ju av längre modell, lite mer klassisk medan den andra är kortare och lite mer tuff. Jag tror faktiskt att jag föredrar den korta framför den längre modellen men å andra sidan har jag inte sett en skinnkjol med just denna längre och lite klockade modell vilket gör den extra rolig. Vilken tycker ni är finast?

Jag brukar oftast köra på längre kjolar som slutar strax ovanför knäet så det skulle vara roligt med en kort kjol att variera med. Men till hösten/vintern vill man kanske inte gå omkring i en kort kjol heller om det är kallt? Det här med shopping är svårt ibland. Vad ska man välja?

Brukar ni använda kjol även på hösten och vintern eller är det endast ett vår och sommarplagg för er? Jag tycker det är oerhört snyggt med en kjol eller ett par shorts till ett par stövletter. Men ack så kallt! Jag brukar faktiskt använda det bara för att det är så fint, sen får man ju räkna med att bli förkyld men ska man göra? Ibland vill man ju känna sig vackert klädd även när det är kallt ute.

5 kommentarer:

  1. Den klockade! Kul och annorlunda!

    SvaraRadera
  2. Kör på den korta! Den klockade blir för flickig och pryd och det skär sig med skinntyget :-) Uuuurk du har ordverifiering.... Jag har så svårt att ta mig förbi dem :-(

    SvaraRadera
  3. Svårt val! Snygga båda två :).

    http://hannadidrikson.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Snygga kjolar!
    Hoppas du får en toppen helg!

    SvaraRadera